Po rześkim, kojącym, porannym spacerze? A może przy filiżance kawy w domowym zaciszu? Zapraszamy Was na śniadaniowe spotkania, których tematem będzie kultura w szerokim znaczeniu. Spotkania będą realizowane w studio festiwalowym w nastrojowej i urzekającej Willi Bzów w Sulejówku, a poprowadzi je Anna Serdiukow.

8 spotkań – 8 gości – 8 różnych tematów związanych z kulturą.

 

17.06 piątek, godz. 10:00 
Z kamerą wśród...? Rozmowa z Piotrem Jaxą

Piotr Jaxa – operator i fotograf, urodzony w Polsce, od 1982 roku mieszkający w Szwajcarii. Ukończył PWSFTviT w Łodzi i pracował jako reżyser obrazu przy wielu filmach fabularnych i dokumentalnych na całym świecie. Jego prace były pokazywane na festiwalach w Cannes, Mannheim, Krakowie, Los Angeles i Berlinie. Przez wiele lat bliski współpracownik Krzysztofa Kieślowskiego.

 

 

18.06 sobota, godz. 10:00 
Czytanie ma sens, a wydawanie książek? Rozmowa z Izą Bartosz

Iza Bartosz – bez wiele lat redaktor naczelna czasopisma "Gala". Pracowała jako szefowa działu krajowego w dwutygodniku „Viva”. Autorka i współautorka książek, m.in. „Czekam na Was, ale się nie spieszcie” o ks. Kaczkowskim, czy „Świat bez Głowy” – zbioru wspomnień o Januszu Głowackim. Wydawczyni współczesnych książek, przez lata redaktor naczelna wydawnictwa Czerwone i Czarne, a później wydawnictwo OsnoVa Publishing, specjalizującego się w publikacjach non-fiction.

 



19.06 niedziela, godz. 10:00 
Poznać i opisać świat. Rozmowa z Remigiuszem Grzelą

Remigiusz Grzela – polski prozaik, dramaturg, poeta. Ukończył studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracował z Teatrem Polonia Krystyny Jandy. Jest stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007, 2013). W latach 2007–2011 był kierownikiem literackim Teatru Na Woli im. Tadeusza Łomnickiego. Od 2019 roku jest kierownikiem literackim Teatru Żydowskiego im. Estery Rachel i Idy Kamińskich. Jest też kierownikiem literackim Festiwalu Warszawa Singera. Ostatnia jego książka to: „Z kim tak ci będzie źle jak ze mną?” – Historia Kaliny Jędrusik i Stanisława Dygata wydana w 2020 roku przez Wydawnictwo Otwarte.


 

 

20.06 poniedziałek, godz. 10:00 
Sztuka latania. Rozmowa z Anną Piotrowską

Anna Piotrowska – radczyni prawna i polska utytułowana szybowniczka. Bierze udział w krajowych zawodach i reprezentuje Polskę na tych międzynarodowych. Całkiem niedawno jako pierwsza Polka przeleciała dookoła szczytu Mont Blanc.


21.06 wtorek, godz. 10:20
Ta kobieta coś kręci! Rozmowa z Katarzyną Klimkiewicz  

Katarzyna Klimkiewicz – reżyserka i scenarzystka. Członkini Europejskiej Akademii Filmowej, przez wiele lat była członkinią zarządu i prezeską Stowarzyszenia Film 1,2. Jest także wiodącą reżyserką popularnego polskiego serialu Pierwsza miłość. Ukończyła reżyserię w PWSFTviT w Łodzi. Była stypendystką Binger Film Institute w Amsterdamie, robiła filmy w Berlinie, Izraelu, Wielkiej Brytanii, Chile. Jej krótkometrażowy debiut Hanoi – Warszawa zdobył wiele nagród w Polsce i na świecie, a Europejska Akademia Filmowa uznała go za najlepszy film krótkometrażowy 2010 roku. W pełnym metrażu zadebiutowała filmem Zaślepiona, który na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film otrzymał Grand Prix Wielkiego Jantara, nagrodę za reżyserię oraz Nagrodę Dziennikarzy.




22.06 środa, godz. 10:00
Czy można uleczyć scenariusz? Rozmowa z Anną Bielak

Anna Bielak – konsultantka scenariuszowa, story edytorka i scenarzystka. Współpracuje z dwiema firmami producenckimi (Aurum Film i Centrala Film), ale konsultuje też projekty indywidualnie - dla producentów, reżyserów i scenarzystów. Współzałożycielka Atelier Scenariuszowego i od 2017 roku Dyrektor Artystyczna Script Fiesty - festiwalu dla scenarzystów organizowanego przez Warszawską Szkołę Filmową, gdzie prowadzi także zajęcia na temat rozwoju scenariuszy. Czytała i oceniała projekty dla NISI MASA - European Network of Young Cinema (2013-2014), francuskiego La Maison Des Scénaristes (2014) i Mazowieckiego Funduszu Filmowego. W latach 2016-2018 asystentka Philipa LaZebnika na warsztatach Kids Film.PRO - dedykowanych rozwojowi projektów dla dzieci i młodzieży. Od 2017 roku współpracuje ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty przy organizacji Warsaw Kids Film Forum jako selekcjonerka projektów. Ukończyła filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, a wiedzę scenariuszową rozwijała na wielu międzynarodowych warsztatach (m.in. Midpoint oraz Six Days of Practice i Script Circle w Berlinie) i pod okiem takich tutorów jak Franz Rodenkirchen i Francoise von Roy.

 

23.06 czwartek, godz. 10:00
Jak zostałam kompozytorką? Rozmowa z Marzeną Majcher

Marzena Majcher – kompozytorka muzyki filmowej oraz współczesnej muzyki poważnej, gitarzystka. Ukończyła Studia Kompozycji na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem Krzysztofa Knittla oraz Wydział Instrumentalny – Gitarę Klasyczną w Akademii Muzycznej w Łodzi. Autorka muzyki do ponad 40 filmów, w tym – fabularnych, dokumentalnych, animowanych oraz seriali. Nominowana do nagrody „Grand Prix Komeda” za najlepszą muzykę w Polskim Filmie Fabularnym oraz nagrodzona na tym Festiwalu. Ma na swoim koncie współprace międzynarodowe z reżyserami kina artystycznego. Jej rozpoznawalne prace to muzyka do filmów fabularnych: „A French Woman” - Kim Hee - Jung, „Amatorzy” – Iwony Siekierzyńskiej, „Hanoi – Warszawa” – Kasi Klimkiewicz oraz muzyka do pierwszej „Oprawy TVP Kultura”. Skomponowała także muzykę do wielu sztuk teatralnych m.in. nagrodzonej „Złotą Maską” - „Kobro” (Teatr Nowy w Łodzi). Filmy z jej muzyką były prezentowane na Festiwalach Filmowych na całym świecie i zdobywały liczne nagrody - Europejską Nagrodę Filmową w Tallinie, Grand Prix na Festival de Cine de Alcalá de Henares w Madrycie, Nagroda Główna na Międzynarodowym Festiwalu Kina Niezależnego "Off Camera" w Krakowie, Grand Prix "Złoty Lajkonik" na Krakowskim Festiwalu Filmowym oraz nagrody na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Muzyka filmowa Marzeny Majcher posiada bardzo charakterystyczne współczesne brzmienie, które kompozytorka uzyskuje poprzez łączenie partii instrumentów akustycznych z własnymi dźwiękami preparowanymi oraz pochodzącymi z instrumentów wirtualnych. Jej kompozycje są bardzo organiczne i stanowią synergię z obrazem filmowym. Kompozytorka tworzy także współczesną muzykę poważną na orkiestrę i zespoły kameralne. Przez krytyków i publiczność jest zaliczana do grona jednych z najciekawszych twórców wyznaczających nowe kierunki w tworzeniu muzyki współczesnej oscylującej z nauką. Wydała kilka płyt m.in. Chemistry of Love (Requiem Records) TransMission (Audio Art Festival). W jej dorobku znajdują się kompozycje na zespoły kameralne i orkiestrę symfoniczną: Figures, The music of fractal plants, oraz cykle kompozycji muzyki elektroakustycznej: TransLocation, Kruszenie Neuronów. Korzysta z najnowszych technologii w muzyce urządzeń interaktywnych - Exformer i Danceformer. Koncertuje na Międzynarodowych Festiwalach Muzycznych. Występowała m.in. na Music Festival Ecos Urbanos (Mexico City), 14th International Festival of Contemporary Music and Visual Arts, (Bydgoszcz). Wszystkie koncerty artystki mają charakter multimedialny. Integruje swoją muzykę z innymi sztukami: z tańcem, filmem, projekcją wideo w technologii fulldome (na kopule Planetarium). Wizualizacje do jej muzyki tworzy znany operator filmowy – Andrzej Wojciechowski. Współpracuje ze znanymi muzykami: kwartetem smyczkowym – NeoQuartet, Quartet NSQ +. Jej muzykę wykonywali również: Agata Zubel, Marsija z Loco Star, Miłosz Pękała, Michał Pałka – Keff oraz muzycy jazzowi - Piotr Szlempo, Dominik Kisiel.

 


24.06 piątek, godz. 1000
Kim jest reżyser/reżyserka obsady? Rozmowa z Martą Kownacką

Marta Kownacka – reżyserka obsady. Pracowała przy wielu polskich i zagranicznych produkcjach filmowych decydując o tym kto wcieli się w którego bohatera. Często były to wybory, które zaważały na karierach wielu dzisiaj rozpoznawalnych i znanych aktorów i aktorek. Obsadzała role przy takich filmach jak: „Bo we mnie jest seks” Katarzyny Klimkiewicz, „Teściowe” Jakuba Michalczuka, „Wszystkie nasze strachy” Łukasza Rondudy i Łukasza Gutta, „Eastern” Piotra Adamskiego, „Mowa ptaków” Ksawerego Żuławskiego.

 

Anna Serdiukow – Absolwentka Instytutu Dziennikarstwa i Laboratorium Reportażu na Uniwersytecie Warszawskim oraz Gender Studies na Uniwersytecie Jagiellońskim. Publikuje m.in. w „Zwierciadle” i „Magazynie Filmowym” Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Członkini Koła Piśmiennictwa Filmowego SFP i polskiej sekcji FIPRESCI. Konsultuje scenariusze, m.in. wielokrotnie nagradzany w Polsce i za granicą film „Płynące wieżowce” Tomasza Wasilewskiego. Zajmuje się promocją polskiego kina, na stałe współpracuje z firmą Balapolis produkującą m.in. filmy Anki i Wilhelma Sasnali. Przez cztery lata dyrektor artystyczna Forum Kina Europejskiego Cinergia w Łodzi. Przez sześć lat rzeczniczka prasowa Koszalińskiego Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film, od zeszłego roku również koordynatorka programowa wydarzenia. Współautorka albumu „Andrzej Wajda. Ostatni romantyk polskiego kina”.

 

Wydarzenie z transmisją online. Tłumaczenie na Polski Język Migowy.

Termin: 17-24.06, godz. 10:00

MiejsceWilla Bzów, ul. Paderewskiego 94

Wstęp: bezpłatne wejściówki do odbioru w biurze Miejskiego Domu Kultury, ul. Bogusławskiego 14A, od  poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00.

 

Zapraszamy